onsdag 5 november 2008

Glädje och frihet med frigörande dans

Frigörande dans är något alla kan vara med på, såväl barn, unga som gamla. Du dansar helt fritt i takt till olika rytmer. Ibland kanske du känner för att släppa fram vilddjuret inom dig, ibland kanske du känner dig mer som en sköldpadda. Under en och en halvtimmes dans bestämmer du själv vad som ska hända, det finns inget som är rätt eller fel.

Frigörande dans kan vara en underbar källa till glädje och frihet. Musik och rörelse har en fantastisk förmåga att läka. Vi kan finna ny kraft, kreativitet och komma i kontakt med våra innersta känslor.

Den frigörande dansen ger mig möjlighet att släppa alla krav, alla förväntningar på vad jag borde göra eller vem jag borde vara. Jag kan släppa mina mönster och alla attityder som jag identifierar mig med. Under dansen känner jag mig fri att vara den jag innerst inne vet att jag är, jag kan vara vem jag vill, en obegränsad, kraftfull människa fylld av kärlek och glädje, förenad med alla och allt i universum. Under dansen kan jag följa med i livets flöde, utan att behöva kämpa. Dansen ger mig frihet, glädje och harmoni.

Dansen hjälper mig att öppna mitt sinne för nya möjligheter!

Inga kommentarer: